Finansal piyasalar; kripto paralar, ABD hisseleri, Avrupa borsaları, Borsa İstanbul ve emtialar gibi pek çok öğeden oluşuyor.
Yeni bireysel yatırımcılar, finansal bilgiye her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuyor.
Bu mecraları takip etmek için finansal okuryazarlık platformu devreye girdi.
Ancak influencer’lara da başvuruluyor.
Z kuşağı takipte yenilikçi olmaya odaklı
Konunun uzmanları, alım gücünün Z kuşağının eline geçtikçe, bu kuşağın tasarruflarının önceki kuşaklardan daha farklı değerlendirmeye ve bunu yaparken bilgi kaynaklarında da yenilikçi olmaya odaklandığını belirtiyor.
Z kuşağı influencer’lara güveniyor
Uzmanlara göre, Z kuşağının yaklaşık yarısı, yatırım kararlarını influencer’lara göre veriliyor. Bu kuşağa mensup 5 kişiden üçü, sosyal medyada finansal hesapları takip ediyor.
İçerik üreticiliği aranan meslek oldu
Bugünün bireysel yatırımcılarının tercihlerine dair yürütülen 2024 tarihli bir araştırma, bireysel yatırımcıların yüzde 65’inin finansal bilgiye, tavsiyelere şimdiye kadar olduğundan daha fazla ilgi duyduğunu gösteriyor. Bu da yatırım, finans, hisse senedi, tasarruf gibi konularda içerik üreticiliğini bir mesleğe dönüştürüyor.
Haber Kaynağı: Demirören Haber Ajansı (DHA)